Home » Trefzeker Pitchen
Breng jij namens een bedrijf een product of dienst aan de man? Probeer jij anderen aan te sporen om jouw aanbod af te nemen? Wil jij leren om overtuigingstechnieken doeltreffend in te zetten?
Tijdens deze incompanycursus leren jij en je collega’s om een krachtige, overtuigende pitch te geven om je aanbod aan de man te brengen.
Trefzeker Pitchen is een incompanycursus die bestaat uit twee trainingen van één dagdeel. Je leert hoe je jouw aanbod afstemt op je doelgroep en hoe je een krachtige en overtuigende pitch geeft.
We maken kennis en bespreken de opzet van de cursus. Dan breng je het doel, de doelgroep en de kernboodschap van je pitch in kaart. Daarna bespreken we hoe je het aanbod aantrekkelijk presenteert. Je geeft een presentatie over de uitkomsten, krijgt feedback en verwerkt die in je voorbereiding. Tot slot blikken vooruit op training 2.
We blikken terug op training 1. Je werkt je voorbereiding uit tot een pitch van maximaal twee minuten. Je geeft de pitch en krijgt feedback, waarna we bediscussiëren hoe je jouw overtuigingskracht als spreker kunt vergroten. Je geeft de pitch nogmaals en ontvangt feedback. Tot slot bespreken we hoe je het geleerde in de praktijk gaat brengen.
Resultaten na de cursus Trefzeker Pitchen:
Deze incompanycursus is ontwikkeld voor aanjagers in grote organisaties. Werk je in een team? Volg de cursus dan samen met je collega’s, zodat jullie een herkenbare boodschap en stijl kunnen ontwikkelen.
Heeft jouw team speciale behoeften? Missen jullie een onderwerp of willen jullie maar een deel van de cursus volgen? Wij stellen een speciaal pakket voor jullie samen.
Willen jullie deze cursus online volgen? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Heb je behoefte aan persoonlijke begeleiding? Dan kom je in aanmerking voor onze individuele sprekerscoaching. Neem contact op, zodat we in overleg een individueel coachingstraject voor je kunnen samenstellen.
Met deze incompanycursus investeer in je in je eigen ontwikkeling en die van je collega’s. In veel gevallen komt dat ook de onderlinge samenwerking ten goede.
De cursus is opgebouwd uit twee trainingen van één dagdeel. De afzonderlijke trainingen kosten € 1.250,-. De prijzen zijn exclusief btw.
Het cursusmateriaal zit bij de prijs inbegrepen.
1. Twee trainingen van één dagdeel: € 2.500,-
2. Cursusmateriaal: € 0,-
Totaal: € 2.500,- exclusief btw
Voorafgaand aan de cursus versturen we de factuur. Die moet binnen 30 dagen voldaan worden.
Klanten werven. Voor veel verkopers, freelancers en ondernemers is het een lastige activiteit. Je moet niet alleen kennis van psychologie, marketing en andere vakgebieden met elkaar combineren, maar ook je presentatievaardigheden naar een hoog niveau tillen. Je wilt immers overtuigend en betrouwbaar overkomen op je potentiële afnemers.
Klanten werven is niet alleen een lastige, maar ook veruit de belangrijkste activiteit die je moet ontplooien als je iets aan de man wil brengen. Zonder afnemers heeft je product of dienst immers geen enkele betekenis. Het is dan ook van vitaal belang om trefzeker te kunnen pitchen.
Hieronder leggen wij uit hoe jij je aanbod trefzeker kunt pitchen.
Om een product of dienst aan de man te brengen, is het allereerst van belang om te weten wie je potentiële afnemers zijn. Jouw aanbod moet immers aansluiten op hun situatie. Pas dan is het interessant voor ze om zich erin te verdiepen. Waar zijn je afnemers ontevreden over? Welk probleem willen zij oplossen? Wat voor gemis proberen ze te compenseren? Het zijn precies die behoeften waar jij met je aanbod op kunt inspelen. Overigens zijn lang niet alle afnemers zich bewust van hun behoeften. Aan jou de taak om ze daarvan bewust te maken.
Zodra je de behoeften van je doelgroep in kaart hebt gebracht, vestig je de aandacht op de concurrentie. Het is mooi als jouw aanbod een behoefte vervult, maar als andere producten of diensten op de markt dat ook doen, is het voor potentiële afnemers niet zomaar duidelijk dat ze voor jou moeten kiezen. Je moet dus laten blijken dat je aanbod minimaal van dezelfde kwaliteit is als dat van je concurrenten en – vooral – dat het een uniek kenmerk heeft dat vergelijke producten en diensten missen. Benoem dus eerst de basiskwaliteiten als een vanzelfsprekendheid, waarna je de schijnwerpers kan richten op jouw unique selling point.
Waarschijnlijk ben je laaiend enthousiast over je aanbod. Daardoor loop je het risico dat je er van alles over kwijt wilt wat voor je potentiële afnemers niet relevant is. Je kunt dit risico vermijden door de drieminutenregel aan te houden en de AIDA-structuur te volgen. Eerst trek je de aandacht. Dan schets je het probleem van de doelgroep om de interesse te wekken. Daarna beschrijf je de onderscheidende waarde van je aanbod om het verlangen aan te wakkeren. Je sluit af met een kernachtige, specifieke call-to-action, zodat je publiek weet wat het moet doen om jouw product of dienst af te nemen.
Willen jij en je collega’s trefzeker leren pitchen? De bovenstaande adviezen helpen je een eind op weg. Het vergt echter oefening en toewijding om je product en dienst met overtuiging aan de man te brengen. De Presenteerschool kan jullie daarbij helpen. Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op om te bespreken wat we voor jullie kunnen betekenen. Wij reageren altijd binnen 24 uur.