Home » Personal Branding
Je werkt al jaren voor dezelfde werkgever en denkt regelmatig na over je toekomst. Welk perspectief heb ik bij mijn organisatie? Wat wil ik eigenlijk: hier blijven werken of een andere weg inslaan? En hoe vergroot ik mijn zichtbaarheid, zodat ik mijn loopbaan een boost kan geven?
Allemaal vragen die je graag zou willen beantwoorden, maar je weet niet hoe. Herkenbaar?
Deze cursus is bedoeld om jou te helpen de volgende stap in je loopbaan helder te krijgen en je zichtbaarheid als professional te vergroten. Je krijgt inzicht in je merktemplate, schrijft een merkverhaal en leert hoe je jezelf overtuigend presenteert, op een manier die bij jou past.
Personal Branding is een incompanycursus die bestaat uit twee trainingen van één dagdeel. Je werkt je personal brand uit en leert hoe je een onderscheidende elevator pitch geeft.
We maken kennis en bespreken de leerdoelen. Vervolgens breng je de huidige situatie in kaart. Dan besteden we aandacht aan je ambities en leer je hoe je tot een eigen merktemplate komt. Je brengt jouw onderscheidende kenmerken in kaart en vertaalt die naar een krachtig verhaal. Aan het eind van de training heb je je personal brand op papier staan.
We blikken terug op training 1. Je werpt een laatste blik op je merktemplate en levert de definitieve versie af. Vervolgens leer je hoe je jouw brand presenteert. Je geeft je pitch meermaals en ontvangt hier feedback op. Aan het einde van de training stel je een actieplan op om je personal brand uit te dragen.
Resultaten na de cursus Personal Branding:
Deze incompanycursus is speciaal ontwikkeld voor professionals in grote organisaties. In die context is het niet makkelijk, maar wel cruciaal om jezelf te onderscheiden van anderen.
Heeft jouw team speciale behoeften? Missen jullie een onderwerp of willen jullie maar een deel van de cursus volgen? Wij stellen een speciaal pakket voor jullie samen.
Willen jullie deze cursus online volgen? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Heb je behoefte aan persoonlijke begeleiding? Dan kom je in aanmerking voor onze individuele sprekerscoaching. Neem contact op, zodat we in overleg een individueel coachingstraject voor je kunnen samenstellen.
Met deze incompanycursus investeer in je in je eigen ontwikkeling en die van je collega’s. In veel gevallen komt dat ook de onderlinge samenwerking ten goede.
De cursus is opgebouwd uit twee assertiviteitstrainingen van één dagdeel. De afzonderlijke trainingen kosten € 1.250,-. De prijzen zijn exclusief btw.
Het cursusmateriaal zit bij de prijs inbegrepen.
1. Twee trainingen van één dagdeel: € 2.500,-
2. Cursusmateriaal: € 0,-
Totaal: € 2.500,- exclusief btw
Voorafgaand aan de cursus versturen we de factuur. Die moet binnen 30 dagen voldaan worden.
Veel professionals denken regelmatig na over hun loopbaan. Hoe kan ik volgende stappen zetten in mijn loopbaan? Blijf ik dit werk doen of wil ik wat anders? Hoe onderscheid ik mezelf als professional?
Als je met dit soort vragen rondloopt, dan is het van belang niet over één nacht ijs te gaan. Een grondige zelfanalyse kan jou helpen je richting te bepalen – of dat nu een nieuwe baan is, een mooie opdracht of waardering voor het werk dat je levert. Bovendien helpt de zelfanalyse je jouw onderscheidende waarde scherp te krijgen, zodat je die met overtuiging kenbaar kunt maken aan een ander.
Hieronder leggen we uit hoe je jezelf als professional in vijf stappen kunt analyseren.
Het is allereerst van belang om te achterhalen waarom je een zelfanalyse uitvoert. Welk probleem wil je oplossen? Je kunt hierbij ook je omgeving betrekken. Als je meer inzicht hebt in je probleem, dan schrijf je dit kernachtig op.
Uit je probleemstelling volgt je doel. Wat wil je bereiken? Wil je een nieuwe baan of meer uitdaging in je huidige werk? Of weet je nog niet wat een volgende stap in je loopbaan kan zijn? Deze vragen kun je met je zelfanalyse gaan beantwoorden.
Om je onderscheidende waarde helder te krijgen kun je hier onderzoek naar doen. Een praktische methode is de methode van Van Zwieten en Van de Grift. Met deze methode breng je je professionele kenmerken, persoonskenmerken en expressieve kenmerken in kaart. Om je template te kunnen vullen met jouw kenmerken moet je per element zelfonderzoek doen.
In stap 3 heb je veel data verzameld. In stap vier breng je focus aan. Je selecteert de meest opvallende kenmerken. Dit doe je door ze te toetsen aan drie criteria: authenticiteit, cohesie en focus.
De geselecteerde kenmerken plaats je in je merktemplate. Daarmee krijg je een scherp beeld van je professionele, persoonlijke en expressieve kenmerken. Deze kenmerken vormen gezamenlijk jouw merkpersoonlijkheid. Ook vormen ze de input voor het verhaal waarmee je een ander wilt overtuigen van je kwaliteiten, bijvoorbeeld in een sollicitatiebrief, tijdens gesprekken met je werkgever of op social media.
Wil jij jouw loopbaan een boost geven? Door deze stappen te volgen kun je al veel resultaat bereiken, maar het kost tijd en moeite om een grondige zelfanalyse uit te voeren. Ook vraagt het oefening om jezelf in verschillende situaties krachtig en overtuigend te kunnen presenteren aan anderen. De Presenteerschool kan je daarbij helpen. Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op om te bespreken wat we voor jou kunnen betekenen. Wij reageren altijd binnen 24 uur.