Video: je start-up pitchen in twaalf stappen

Moet jij je start-up pitchen om investeerders te werven? Dan kun je een aanpak hanteren waarmee andere bedrijven ook succes hebben gehad. Wij beschrijven hun werkwijze stap voor stap.
Je start-up pitchen in twaalf stappen

Moet jij je start-up pitchen om investeerders te werven? Dan kun je een aanpak hanteren waarmee andere bedrijven ook succes hebben gehad. In deze kennisclip beschrijven we de twaalf elementen waaraan jouw investeringspitch moet voldoen om succes te hebben. Deze video is gebaseerd op pitches waarmee bedrijven als Canva en Airbnb grote investeringen binnenhaalden.

Bekijk hier onze kennisclip over de twaalf stappen van een goede investeringspitch

Overtuig en activeer je investeerders

Een pitch is een korte presentatie waarmee je het publiek aanspoort om in actie te komen. Het type pitch dat je geeft, hangt af van het doel dat je wilt bereiken. Met een elevator pitch zet je bijvoorbeeld jezelf in de markt, met een salespitch verkoop je een product of dienst en met een investeringspitch probeer je investeerders ervan te overtuigen dat ze geld in jouw start-up moeten investeren. Zo’n pitch is het uitgelezen middel om je start-up te pitchen, weten ook bedrijven als Canva en Airbnb.

Je start-up pitchen. Training of coaching nodig? Bel ons op +31850601355!

Als je een effectieve investeringspitch wilt geven, kan een pitchdeck je helpen om je start-up te pitchen. Dat is de visuele ondersteuning die je vormgeeft in programma’s als Keynote, PowerPoint en Slideshare. Hoewel een pitchdeck geen vaste structuur of onderdelen kent, komt een aantal elementen in vrijwel elke succesvolle investeringspitch terug. Wij hebben twaalf elementen in een logische volgorde gezet.

Je start-up pitchen in twaalf stappen: deze elementen komen in vrijwel elke succesvolle investeringspitch terug.

Twaalf stappen om je start-up te pitchen

Hieronder bespreken we de twaalf elementen om je start-up te pitchen stap voor stap.

  1. Introductie: vertel wie je bent en waarom je hier staat.
  2. Team: laat zien welk team je ondersteunt.
  3. Probleem: beschrijf welk probleem je probeert op te lossen.
  4. Oplossing: leg uit hoe je van plan bent het probleem op te lossen.
  5. Voordelen: geef aan wat jouw oplossing speciaal maakt. Beschrijf je usp’s.
  6. Product: licht toe hoe je product of dienst werkt.
  7. Aantrekking: maak duidelijk wat de aantrekkingskracht van je idee is.
  8. Markt: Laat zien dat je de aard en omvang van je markt kent.
  9. Concurrentie: breng je concurrenten en hun krachten en zwaktes in kaart.
  10. Verdienmodel: leg uit hoe je van plan bent om geld te verdienen.
  11. Investering: vertel met welk budget jij je bedrijf op kunt zetten en winstgevend kunt maken.
  12. Contact: sluit je pitchdeck af door je contactgegevens te tonen.

Kun jij je start-up krachtig pitchen?

Wil jij je start-up pitchen voor een groep investeerders? Dan is het verstandig om je pitchdeck op basis van de bovenstaande twaalf elementen op te bouwen. Met behulp daarvan kun je een krachtig en overtuigend verhaal vertellen.

DEEL DIT ARTIKEL
LinkedIn
Twitter
Facebook

BOOST JE PRESENTATIESKILLS

Wij zijn De Presenteerschool. Wij helpen jou als professional je presentatievaardigheden verbeteren. Dat doen we in de vorm van training en coaching. Verder delen we kennis over alles wat te maken heeft met presenteren.

BOOST JE PRESENTATIESKILLS

Wij zijn De Presenteerschool. Wij helpen jou als professional je presentatievaardigheden verbeteren. Dat doen we in de vorm van training en coaching. Verder delen we kennis over alles wat te maken heeft met presenteren.

Indruk maken.

In de spotlights. Op de werkvloer. Voor de camera.

Ontvang maandelijks nieuwe inzichten over presentatievaardigheden.
Je kunt je altijd uitschrijven. Lees onze privacyverklaring voor meer informatie.

Indruk maken.

In de spotlights. Op de werkvloer. Voor de camera.

Ontvang maandelijks nieuwe inzichten over presentatievaardigheden.
Je kunt je altijd uitschrijven. Lees onze privacyverklaring voor meer informatie.
Door deze website te gebruiken gaat u akkoord met ons cookie- en privacybeleid.